woensdag 29 oktober 2014

Weblogbrief 10.00 (met een griffel), 29 oktober 2014

Lieve vrienden en familie, queridos amigos y familia, ik heb het geloof ik al eens gequizvraagd, maar wat is overmorgen in het Spaans? Denken, denken... Eergisteren is anteayer, dan komt gisteren, ayer, vandaag is hoy in het Spaans, dan volgt morgen, manana met een kringeltje op de eerste n en wat komt daarna? Overmorgen is in het Spaanstalige gebied, zo'n 300 miljoen mensen, pasado manjana. Vanaf overmorgen zit ik weer op Gran Canaria, om precies te zijn bivakkeer ik vanaf dan weer in de calle Luis Morote 30 3 izquerda in Las Palmas, op ruim 3000 km van Holanda. Ik ben ook daar bereikbaar op mijn e-mailadres paul.knipschild@gmail.com en voor wie het niet kan laten via deze mij eveneens sympathieke weg: www.paul-brief701.blogspot.com . Ongeveer een keer per week krijgen jullie van mij een weblogbrief toegestuurd het komende half jaar, van november tot begin mei, waarin ik jullie weer kond ga doen van mijn diverse bezigheden en hersenkronkels. Op verzoek van enkele fervente geesten onder mijn bloglezers zal ik het de komende maanden niet te bont maken, maar eventuele kleine slippertjes moeten jullie maar voor lief nemen.

In mijn weblog zal ook steeds een rijtje muzikanten voorbij komen. De afgelopen zomer was ik nogal met Americana-muziek in de weer, dus eindig ik deze prelude van niks met enig Amerikaans singer-songwriter gekweel. Gretchen Peters en Tom Russell maakten samen een heel mooie Cd, die uitkwam in 2009. Hij, of liever zij, want het woord Cd is vrouwelijk, heet One to the heart, one to the head. Er staan 14 mooie liedjes op, waarvan mij o.a. Guadalupe erg bevalt. Echter, echter, het beste nummer op de Cd is m.i. zonder concurrentie Billy 4, een Bob Dylan klassieker van diens soundtrack-Cd uit 1973 Pat Garrett & Billy the Kid. Werkelijk prachtig is Billy 4, uit de kunst, beter hebben we haast niet. Bekijk het nummer maar eens op You Tube!

Tot over een aantal dagen (dinsdag?), wanneer mijn eerste blogbrief het licht zal zien. Hasta luego, PaulK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten